Forsikring

Børneulykkesforsikring

Indenrigs- og Sundhedsministeriet har fastsat, at børneulykkesforsikringer ikke er lovlige at tegne i kommunerne. Pr. 1. januar 2012 har Odense Kommune ingen ulykkesforsikring. Det anbefales derfor, at familerne selv tegner en ulykkesforsikring til sine børn.

De fleste børn kommer til skade under leg, hvor skaden må betegnes som værende hændeligt uheld. I disse sager er der alene mulighed for at få erstatning, hvis familien har tegnet en børneulykkesforsikring.

Tandskader behandles dog gratis af den kommunale tandpleje, indtil barnet fylder 18 år. For børn som bor i distrikt Hjallese, foregår tandbehandling på Højme tandklinik. Se mere under skoletandplejen her på hjemmesiden.

Familieforsikring

På Hjalleseskolen er grundholdningen hos alle, at vi passer på skolen og de ting der er på skolen. Det er en del af vores værdier, og det italesættes af alle ansatte. Skulle uheldet være ude, og elever ødelægger skolens inventar, er det hjemmet der skal erstatter de ødelagte ting. Der skal tages kontakt til familiens eget forsikringsselskab, da der kan blive brug for familieforsikringen.

Hvis eleverne får stjålet genstande, såsom mobiltelefoner, smykker, cykler, penge m.m. er det familiens egen forsikring der skal bruges. Hvis ting bliver stjålet eller går i stykker i skoletiden, er det på eget ansvar og skolen er ikke ansvarlig for erstatning.