Skoletandplejen

Hjalleseskolen er tilknyttet Højme tandklinik.

Højme tandklinik
Højmevænget 3
5250 Odense SV
Tlf: 65 51 55 42

Åben: Ons,- tors, og fredag fra kl. 8.00 - 15.00

På tandklinikken foretages tandundersøgelser og tandbehandlinger. Børnene lærer også om sammenhængen mellem god mundhygiejne og sund kosts betydning for tandsundheden. Det er vigtigt for børnene at lære, så de fremover kan bevare tænder og tandkød sundt og funktionsdygtigt igennem hele livet.

Skolebørn fra 0. til 7. klasse får kun tilbudt fri transport, hvis forældrene ikke har mulighed for at følge deres barn til tandklinikken. Tandplejen lægger vægt på, at forældrene selv følger barnet til tandbehandling indtil barnet er i 10 års alderen.

Tandlægevagt

Ved uheld med store tandskader skal man henvende sig på skadestuen.

Hvis uheldet er ude og man får brug for hjælp til tandpine eller små tandskader, på lør-, søn-, og helligdage mellem kl. 9.00 og 12.00, kan man ringe til tandlægevagten på telefon: 65 51 45 51.

Se flere informationer om tandplejen i Odense Kommune på: http://www.odense.dk/Topmenu/Borger/Boern/Tandplejen.aspx