SFO / Forårs SFO

Hjalleseskolens SFO

Hjalleseskolens SFO har ca. 155 børn fra 0. til 3. årgang. SFO'en har lokaler på indskolinggangen. Hver klasse har tilknyttet en pædagog, som følger klassen fra 0. til og med 3. klasse.

SFO'en har et bredt udbud af aktiviteter, bl.a.  værkstedsaktiviteter, bevægelsesaktiviteter, udendørsaktiviteter og selvfølgelig også mulighed for at lege på egen hånd. Det er muligt at koble sig på en aktivitet, men også at lege med sine venner, spille spil eller slappe af oven på en lærerig skoledag.

En dag i SFO'en

Det er en pædagog der hver morgen åbner SFO'en  kl. 06.30 og er sammen med børnene, indtil de sendes ud i klasserne kl. ca. 07.50. I morgen SFO'en spiser vi vores medbragte morgenmad, læser bøger, spiller spil og laver andre aktiviteter, som skaber en rolig start på dagen.

Nå børnene får fri fra skole, bliver de hentet i klasserne af deres pædagog, så de stille og roligt kan blive krydset af og give beskeder m.m. Om eftermiddagen er der forskellige aktiviteter som, kreative værksteder, boldspil i hallen m.m. Børnene har mulighed for at, at spise deres medbragte eftermiddagsmad, hvor køkkenet fungerer som cafe hele eftermiddagen.

SFO'en lukker og siger tak for en dejlig dag kl.16.45.

Åbningstider i SFO'en

Morgenåben: 06.30 til 08.00

Eftermiddagsåben: Fra skoledagens afslutning til kl. 16.45

På skole fri dage er der åben: 06.30 til 16.45. For børn som kun er tilmeldt eftermiddags SFO er åbningstiden 08.00 til 16.45.

SFO'en holder lukket i ugerne 28-29-30 og en uge mellem jul og nytår. Evt. pasning i disse uger sker i en anden SFO i Odense Kommune, for en ekstra betaling.