Sportsklasser

Hjalleseskolen og Odense Kommune tilbyder et undervisnings- og træningstilbud til unge talenter i 8., 9. og 10. klasse på Hjalleseskolen.

Drømmer du om, at kunne fokusere mere på din idræt, samtidig med at du kan passe din skole? Så er Sportsklasserne lige noget for dig.

Formålet er, at skabe en bedre sammenhæng mellem skole og idræt, således at du har mulighed for at udvikle dit talent, samtidig med at du har fokus på din skolegang.

I Sportsklasserne træner du 3 ekstra gange om ugen. 2 x morgentræningen i din idræt, som ligger tirsdag og torsdag morgen fra kl. 8.00 til 9.30. Det vil enten foregå med idrætselever på Hjalleseskolens 10. klassescenter og med skolens trænere, eller i din egen forening med dine egne trænere. Den sidste træning er fysisk træning, som indebærer koordinationstræning, balancetræning og styrketræning.

Hjalleseskolen har en hal og en fodboldkunststofbane beliggende lige ved skolen, som muliggør rigtig god og målrettet træning året rundt. Derudover vil du opleve særdeles dygtige trænere i de forskellige dicipliner, der helt matcher dine klubtrænere. Hvis du sammen med din klub, selv ønsker at tilrettelægge din træning, er der også mulighed for det. Skolen er desuden fleksibel i forholdet til fritagelse til træningslejre, konkurrencer og stævner.

Du er nødvendigvis ikke en elev, der er "elite" i skolearbejde, men du er en fokuseret elev med styr på tingene. Ud over træning, har du ganske almindelige fag, som gælder for 8., 9. og 10. klasse.

For optagelse i Sportsklassen, se under "optagelseskriterier".

Informationsmødet om Sportsklasserne for 8. og 9. klasse for skoleåret 2024/2025 bliver afholdt onsdag den 10. januar 2024 fra kl. 17.00 - 18.30.
Hvis du søger sportsklasse til 10. klasse, så kom forbi til informationsmøde den 23. januar 2024 fra kl. 17.00 - 18.30.

Vi glæder os til at se jer.